+373 69 116 589 +373 (22) 27 06 75 ovisus@ovico.md

Top 7 alimente pentru sanatatea ochilor

Pentru a ne bucura ochii cu hrana de calitate, am realizat cu top care cuprinde 7 dintre cele mai bune alimente pentru o vedere mai definita, mai colorata si de durata!

1. Morcovii

Cu siguranta ati auzit ca morcovii, dar si alte fructe si legume de culoare portocalie contribuie la sanatatea ochilor si protejeaza vederea. Acest mit este real! Beta carotenul continut de pigmentul portocaliu ajuta retina si alte parti ale ochiului sa functioneze corect.

2. Salata verde

Un aliment de sezon, care contine luteina si zeaxantina – antioxidanti care scad riscul de a dezvolta degenerescenta maculara si cataracta, lucru demonstrat in studii.

3. Galbenusul de ou

Reprezinta o prima sursa de luteina si zeaxantina plus zinc, care ajuta de asemenea la scaderea riscului de aparitie a degenerescentei maculare.

4. Citricele si afinele

Aceste fructe reprezinta cea mai importanta sursa de vitamina C, despre care s-a demonstrat stiintific ca scade riscul de a dezvolta degenerescenta maculara si cataracta.

5. Migdalele

Sunt bogate in vitamina E, care este responsabila pentru incetinirea degenerescentei maculare, afirmatie demonstrata prin studii de specialitate. O portie de migdale va ofera o doza zilnica de vitamina E suficienta pentru protectia ochilor.

6. Pestele gras

Macroul, somonul, tonul, ansoa si pastravul sunt pesti bogati in acizi Omega 3, acizi care se gasesc si componenra retinei umane. Nivele scazute de acizi omega 3 se intalnesc la pacienti cu Sindrom de Ochi Uscat, concluzie trasa in urma unui studiu realizat in Statele Unite ale Americii.

7. Fasolea bruna

Contine o cantitate importanta de zinc, mineral care este vital pentru sanatatea ochilor. Acesta ajuta vitamina A sa ajunga de la ficat la retina pentru productia de melanina cu rol protector asupra ochiului. Zincul si vitamina A joaca un rol important in vederea nocturna, cat si in modul de evolutie a cataractei.

Pentru a ne bucura din plin de beneficiile acestor alimente este bine sa verificam si provenienta lor si, daca se poate, modul in care au fost produse. Siguranta alimentara sporeste calitatea hranei! Asa ca, priviti cu atentie ce asezati in farfurie!

No Comments

Post a Comment